Govaka in Salou

zaterdag 14 mei 2016

Laatste dag en terug naar "The home of the Belgian Red Devils".

Terugreis naar "The home of the Belgian Red Devils".
Op deze zaterdag is het onherroepelijk voorbij. Na een week fietsen met wisselend weder is het tijd om terug naar huis te reizen. We hebben rustig te tijd om ons klaar te maken voor de terugreis. De fietsen worden in de voormiddag tegen 11.00 uur opgehaald.  Het wordt ons lekker gemakkelijk gemaakt. Enkel onze eigen pedalen demonteren. De fiets kuisen is niet nodig. Zelfs geen waarborg werd gevraagd bij het leveren van de fietsen en dus ook niet terug te krijgen.
Fietsen worden opgehaald.
Terugkeerschema:
  • 08.00 - 12.30 uur vrije voormiddag.
  • 12.30 - 13.30 transfer met de bus naar de luchthaven van Barcelona Terminal 1 El Prat.
  • 17.00 - 19.00 uur. Vlucht Barcelona - Brussel met een A320 van Brussels Airlines
  • 19.30 - 20.30 uur. Huiswaarts.
Hotel Sol Costa Daurada ****
Salou plage.
In de voormiddag hadden we nog even ruim de tijd om de zee en het strand even te bezoeken. We zijn wel een week in de Costa Daurada geweest, maar dit stond volledig in het teken van het fietsen. Van deze vrije voormiddag toch de tijd genomen om het strand te verkennen.  Het donkere regen weder van de eerste dagen heeft plaats gemaakt voor een stralend blauwe hemel. Niets is volmaakt. Er stond een stevige wind die de gevoelstemperatuur toch enkele graadjes koeler deed aanvoelen. Rode vlag om in zee te baden.
Op het strand van Salou.
Salou en ginder in de achtergrond Cambrils.
Salou - Luchthaven Barcelona.
Het is iets meer dan een uur om de 95 km terug te rijden naar de luchthaven van Barcelona Terminal 1 El Prat.
Salou -> Airport Barcelona T1. afstand 95 km.
Terugvlucht.
Onze vlucht was gepland om 15.50 uur.  Het toestel uit Brussel, landde echter met een uur vertraging. Gevolg, ons vertrek met dezelfde vertraging van 1 uur. We konden opstijgen om 17.00 uur, om 2 uur later om 19.00 uur te landen op Brussel. De voetbalgekte voor het komende Europese voetbalkampioenschap heeft Brussels Airlines niet gespaard. We vlogen met het in het rood geschilderde A320 Trident toestel met het opschrift: "We fly you to the home of the Belgian Red Devils".
Brussel Airlines heeft een toestel, de Trident, naar de Red Devils genoemd.